Karsholte Skytteforening

Medlem

I skytteforeningen kan du starte med at skyde med riffel, når du er ca 7 år, og først fra det 16. år skyde med pistol medmindre du opfylder visse betingelser.

Hvad skal jeg betale?

I skytteforeningen betaler du både et kontingent, og for den ammunition du bruger. Skydeskiverne er gratis.

Kontingent for juniorer (Under 18 år) er 300 kr,- pr. år.

Kontingent for seniorer (Over 18 år) er 450 kr,- pr. år.

For ammunition betaler du efter, hvilken kaliber du skyder med. Hver pakke indeholder 50 stk. patroner.

Cal. 22 30,-
Cal. 38 125,-
Cal. 9mm 100,-
357 Magnum 150,-
45ACP 150,-

De store patroner kan også købes i styksalg.

Priserne på ammunition er gældende pr. 1/3 - 2015 og kan ændres uden forudgående varsel.

På en aften anbefales at du højest skyder 25 skud med riffel og 40-70 skud med pistol. Dine øjne bliver trætte efter dette og det bliver bare meget svært at ramme mere.

Skal jeg selv købe våben og udstyr?

I skytteforeningen stiller vi våben og udstyr til rådighed for dig, så du kan komme i gang med at skyde. Hos os kan du låne riffel, pistol, høreværn m.m. uden ekstra omkostninger, og du behøver ikke nogen speciel form for udklædning, når du møder op til træning. Selvfølgelig er du også velkommen til at medbringe din egen godkendte pistol og/eller riffel og udstyr.

Får jeg vejledning?

Vores dygtige instruktører er altid på skydebanen og forklarer, hvordan man omgås våben på forsvarlig vis samt skydeteknik. Instruktørerne har været på kurser inden for riffelgrenen og er selv riffelskytter.

Pistolskydning foregår på kommandoer fra en skydeleder der bestemmer hvornår der må lades, skydes og markeres.

Hvornår må jeg skyde med pistol?

Vi sætter sikkerheden højt, og derfor har vi sat aldersgrænse på, hvornår du må starte med pistolskydning.

Børn og juniorer

Voksen

½ års medlemskab af klubben.

Skyde til broncenål med riffel.

Vurderet egnet af bestyrelsen.

Du er velkommen og må begynde med det samme.

Vis os hvad du kan med cal 22.

Ved tilfredsstillende skydning, kan der prøves grovkaliber.

Kursus:

Gennemgået klubbens 2

aftens interne kursus

Fået instruktion i anvendelse af våben.

Kan jeg bestille en prøvetime?

Interesserer du dig for skydning og skydevåben, og kunne du tænke dig at prøve at skyde med riffel eller pistol? Så har du mulighed for at komme til en prøvetime. Kontakt os via kontaktformularen eller på tlf. og sammen finder vi en aften, hvor du og en af vores instruktører har tid.